کد خبر: 4293933
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۰
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل شده است

پیمان آرامون با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل شده است، گفت: هم‌اکنون ۲۴۴ کیلومتر پروژه راه‌سازی در دست اجرا بوده که اتمام این طرح‌ها، به بیش از هفت هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

پیمان آرامون مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، امروز، ۲۱ تیرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادراه ارومیه ـ تبریز، با بیان اینکه توجه به توسعه حمل و نقل ریلی جزو سیاست‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده که موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی، زمان و پول می‌شود، اظهار کرد: در این میان آزادراه‌ها نیز نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

وی گفت: جاده‌ شهید کلانتری تبدیل به جاده قتل مردم شده و از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم در مدت یک سال، قطعات آزادراه ارومیه ـ تبریز را تکمیل کنند و از طرفی با توجه به قرارگیری ۲۵ درصد پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی، توجه به تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی استان ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون وجود زیرساخت‌های جاده‌ای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه می‌شود و خوشبختانه استاندار آذربایجان‌غربی با تشخیص این ضعف، بر تقویت زیرساخت‌ها متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: ماشین‌آلات سنگین استان بسیار فرسوده بوده و باید از فرصت مصوبه مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای سبک و سنگین استفاده و اقدام به نوسازی ناوگان حمل‌ و نقلی آذربایجان‌غربی کرد.

۲۴۴ کیلومتر پروژه راه‌سازی در دست اجراست

پیمان آرامون، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این برنامه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل شده است، گفت: ۲۴۴ کیلومتر پروژه راه‌سازی در دست اجراست که بالای هفت همت برای اتمام طرح‌ها نیاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محور اربعینی نقده ـ پیرانشهر ۵۴ کیلومتر بوده که ۲۴ کیلومتر آن تمام شده و ۲۰ کیلومتر آن در حال اجرا است، محور اقتصادی میاندوآب ـ شاهیندژ ـ تکاب در ۵۵ کیلومتر در دست اجرا بوده که تا پایان سال سعی می‌شود ۱۵ کیلومتر این مسیر تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پروژه‌های خرد دیگر از جمله در محورهای مهاباد ـ سردشت، مهاباد ـ میاندوآب، ارومیه ـ اشنویه و ... در حال اجرا بوده و امید است با تکمیل این محورها، مسیر توسعه را در آذربایجان غربی با قدرت پیش ببریم.

وی اضافه کرد: امروز نیز عملیات اجرایی قطعات ۱ تا ۳ محور آزادراه ارومیه ـ تبریز آغاز می‌شود که مدت قرارداد اجرای این پروژه ۳ سال است. 

توسعه کریدورها در جنگ اقتصادی حرف اول را می‌زند

حاکم ممکان، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی عقب نمانیم باید کریدورها را تقویت بکنیم. کریدور شرق به غرب می‌تواند نقش مهمی ایفا کند که این کریدور از آذربایجان‌غربی عبور کرده و ایران را به دروازه اروپا وصل می‌کند.

وی افزود: مردم آذربایجان‌غربی علاوه بر هشت سال دفاع مقدس، سال‌ها نیز با گروهک‌های تروریستی در منطقه درگیر بوده و برای دفاع از کیان وطن جان‌فشانی کرده‌اند. امروزه باید این ایستادگی مردم آذربایجان‌غربی را جبران کرد و اگر امروز اولین آزادراه در ارومیه کلنگ‌زنی می‌شود، این موضوع نباید منتی بر سر استان باشد چرا که این اقدامات باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همایش سرمایه‌گذاری که در ۲۲ خرداد با استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران همراه شد، نشان از ظرفیت‌ بالای آذربایجان‌غربی برای جذب سرمایه‌گذار دارد.

آغاز نهضت زیرساختی در حوزه‌های جاده‌ای آذربایجان‌غربی

شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز نهضت زیرساختی در حوزه‌های جاده‌ای استان آغاز شده که امروز نیز آغاز عملیات اجرایی آزادراه ارومیه ـ تبریز نقش حیاتی در تکمیل زنجیره بزرگراهی شرق و غرب ایران خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مغفول ماندن اجرای این پروژه در طول سالیان گذشته از جمله انتقادات بنده است که یکی از مطالبات مردم ارومیه بوده و امروز خوشحالیم این مطالبه رنگ واقعیت به خود گرفته است.

مهمانی، سرمایه‌گذار پروژه آزادراه ارومیه ـ تبریز هم گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای قطعات ۱ تا ۶ آزادراه ارومیه ـ تبریز در نظر گرفتیم و قول می‌دهیم در دولت پزشکیان این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام
captcha