به گزارش خبرنگار ایکنا از آذربایجانغربی، علیرضا یونچی، امروز، ۹ آذرماه در جشنواره پاسداشت هنرصنعت فرش دستبافت که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، گفت: یکی از مباحث مهم در عرصه تولید شناسنامهدار کردن تولیدات و برندسازی است که هر استانی در بین کارآفرینها حضور یافتهام، بر آن تأکید کردهام.
وی برندسازی در صنعت فرش و فرشبافی را یکی از مقولههای مهم دانست و ادامه داد: تا زمانی که یک کارآفرین اهمیت این مقوله را درنیابد نمیتواند در بازار داخلی و جهانی توفیق پیدا کند، برندسازی اهمیت بسیار زیادی در کسب و کار دارد، از این طریق میتوانیم برای متمایز کردن خود از رقبا گام برداریم و دلیلی برای تبدیل شدن به بهترین انتخاب باشیم.
این فعال اقتصادی ادامه داد: کارآفرینها نباید معطل و منتظر دولت باشند تا مشکلات آنها را مرتفع کند، بلکه لازم است سیستم مستقل خودشان را تعریف کنند و گام به گام قدم بردارند تا به موفقیت برسند چراکه دولت با مشکلات زیادی در زمینههای مختلف روبهرو است.
این کارآفرین با اظهار اینکه باید به جایگاهی دست پیدا کنیم که ما کمکحال دولت باشیم نه اینکه از دولت انتظار داشته باشیم از ما حمایت کند، ادامه داد: با شناختن ظرفیتهای محیط، استان و کشور میتوان در این زمینه گامهای بلندی برداشت کما اینکه فرش دستبافت یک قابلیت عظیم است که در این استان با وجود بافندههای هنرمند به وفور دیده میشود.
یونچی به ظرفیتهای متنوع آذربایجانغربی از جمله مرزی بودن و وجود کولهبری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از قابلیتهای مهم این استان وجود مواد اولیه است، به عنوان مثال نخ و پشم موردنیاز برای تولید فرش در همین استان وجود دارد و در دسترس است بنابراین برای یادگیری رنگرزی توسط جوانان باید بسترهای لازم فراهم شود.
یونچی راهاندازی سایت بینالمللی فروش را به فعالان عرصه فرش دستبافت توصیه کرد و گفت: از این رهگذر میتوانید با کشورهای مختلف مراوده تجاری داشته باشید و خرید و فروش انجام دهید.