ایمان و اعتقاد قلبی؛ دو اصل مهم استخاره ‌
کد خبر: 3777168
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

ایمان و اعتقاد قلبی؛ دو اصل مهم استخاره ‌

گروه معارف ـ مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به اینکه ایمان و اعتقاد قلبی، دو اصل مهم در عمل به استخاره هستند، گفت: استخاره به معنای طلب خیر در انجام کارهایی است که انسان از بود و نبود خیر و مصلحت در آن کار تردید داشته باشد.

ایمان و اعتقاد قلبی، دو اصل مهم استخاره هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، بیان کرد: استخاره به معنای طلب خیر در انجام کارهایی است که انسان از بود و نبود خیر و مصلحت در آن کار تردید داشته باشد و از این‌رو به استخاره متوسل می‌شود.
وی ادامه داد: استخاره در کارهای واجب، مستحب و مکروه به هیچ عنوان جایز نبوده و در رابطه با کارهای مباح که انسان نمی‌داند مجاز به انجام دادن یا ندادن است، صورت می‌گیرد و در کارهای واجب نیز همانگونه که تمام مؤمنین می‌دانند خداوند متعال بر آنان واجب نموده و در انجام آنها هیچ شک و تردیدی برای توسل به استخاره وجود ندارد.
‌قهرمانی‌ ایمان و اعتقاد قلبی را دو اصل مهم در عمل به استخاره دانست و افزود: ممکن است فردی هیچ اعتقادی به استخاره نداشته باشد و اگر به بد و خوب آن نیز گوش فرا ندهد با مشکلی مواجه نشود، ولی فرد مؤمن و با ایمان، چون ایمان قلبی به استخاره دارد با انگیزه در راه عمل به نتیجه استخاره گام برمی‌دارد.
وی تأکید کرد: فرد با ایمان برای استخاره در انجام کاری که در آن شک و تردید دارد به سراغ علمایی می‌رود که خداوند نگاه ویژه‌ای به آنان داشته و آنان نیز با استفاده از قرآن و تسبیح و توسل به درگاه عبودیت عمل استخاره را انجام می‌دهند.
انتهای پیام

captcha