نقش ویژه اعتکاف در دستیابی انسان به کمال
کد خبر: 3795442
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

نقش ویژه اعتکاف در دستیابی انسان به کمال

گروه معارف ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو از آغاز ثبت نام معتکفان و برگزاری آیین عبادی اعتکاف ۹۸ در شهر ماکو خبر داد و گفت: اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در رسیدن آدمی به کمال داشته باشد.

نقش ویژه اعتکاف در دستیابی انسان به کمال

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا ابراهیمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از روز ۱۴ اسفند به‌طور رسمی آغاز شده و تا یک هفته مانده به مراسم معنوی اعتکاف ادامه خواهد داشت.
وی در تشریح اصول اعتکاف از دیدگاه اسلام گفت: اندیشه در شگفتی‌های آفرینش خداوند متعال، خود عبادتی است که در گوشه خلوت اعتکاف میسر می‌شود؛ لذا اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در رسیدن آدمی به کمال داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی افزود: اگر در سیره انبیای الهی، مخصوصاً پیامبر اکرم(ص) نظری افکنده شود، این حقیقت به وضوح دیده می‌شود که خداوند چقدر بر اندیشیدن انسان بر هدف خلقتش تأکید کرده است‌.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو ادامه داد: آن حضرت در آستانه رسالت، خلوتی در کوه حرا داشتند و این خود مقدمه تابیدن نور نبوت در قلب آن حضرت شد، از این‌رو، حضرت علی(ع) به معتکفان سفارش‌های بسیار ارزنده‌ای دارند و ضمن سوق دادن آنان به روح و حقیقت اعتکاف، از چیزهایی که حقیقت را از بین می‌برد، نهی فرموده است.
وی بر نقش رسانه و خبرگزاری‌های مرجع در سوق دادن مردم به شرکت در آیین عبادی اعتکاف تأکید کرد و گفت: جهت حضور پرشور مردم در اعتکاف، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه، فضاهای مجازی و برنامه‌های متنوعی اعم از فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: آیین عبادی اعتکاف طی روزهای ۲۹ تا ۲ فروردین‌ماه در ۲ مسجد شهرستان ماکو، شامل مسجد علی‌ا‌بن‌ابی‌طالب ویژه بانوان معتکف و مسجد جامع ماکو ویژه آقایان معتکف برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی با اشاره به ظرفیت درنظرگرفته شده برای مراسم اعتکاف امسال گفت: ظرفیت درنظر گرفته شده ۴۵۰ نفر است که از این ظرفیت، ۴۰۰ نفر برای بانوان و بقیه مختص آقایان معتکف است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو درباره نحوه ثبت‌نام اعتکاف، با تأکید بر اینکه سال گذشته ۲۰۰ نفر بانو و ۵۰ نفر آقا در این مراسم معنوی شرکت کردند، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در مساجد ذکرشده شهرستان ماکو و تکمیل فرم ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف حضور یابند.
انتهای پیام

captcha