الگوگیری از حضرت معصومه(س) تغییر سبک زندگی را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3824452
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

الگوگیری از حضرت معصومه(س) تغییر سبک زندگی را به‌دنبال دارد

گروه معارف - عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه حیاء، عفاف و عفت را از جمله ویژگی‌های حضرت معصومه(س) دانست و گفت: الگوگیری از حضرت معصومه(س) در تمامی عرصه‌ها می‌تواند در تغییر سبک زندگی ما موثر واقع شود.

الگوگیری از حضرت معصومه(س) تغییر سبک زندگی را به‌دنبال دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به مقام و جایگاه والای حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه‌ای که به زائران ایشان وعده بهشت داده‌اند.
وی با اشاره به روایتی در رابطه با بانوی کرامت افزود:‌ حضرت امام جواد(ع) در فضیلت کریمه اهل بیت(س) فرمودند که کسی که عمه‌ام را در قم زیارت کند، اهل بهشت خواهد بود.
جعفرزاده با بیان ثواب زیارت حضرت معصومه(س) از امام رضا (ع) تصریح کرد: در روایتی از امام رضا(ع) آمده که فرمودند هرکس نتواند به زیارت من بیاید، خواهرم معصومه(س) را در قم زیارت کند که به همان ثواب زیارت من می‌رسد و این نشان‌دهنده مقام والای آن بانوی بزرگ اسلام است.
وی با اشاره به لقب حضرت معصومه(س) تصریح کرد: یکی از القاب مشهور دختر امام موسی بن جعفر(ع)، معصومه بوده که این لقب را امام رضا(ع) برای ایشان انتخاب کردند و این تعبیر از امام معصوم به ما رسیده است و صفت معصومه بار معنایی خودش را دارد و معصومه به کسی اطلاق می‌شود که از کاستی‌ها و نواقص مصون است و دارای مقام عصمت بوده و این مقام شایسته انبیاء الهی، ائمه و انسان‌هایی که از نظر مقام در رتبه عالی قرار دارند، است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان جایگاه و دانش معصومه (س) ادامه داد: حضرت معصومه (س) تحت تربیت امام هفتم و امام هشتم شیعیان به مقام علمی و معرفتی ویژه‌ای دست یافت که به پرسش‌های مراجعین آن زمان در زمان عدم حضور پدر و برادر پاسخ می‌داد.
وی با بیان برکات قدوم این بانوی عظیم‌الشان برای کشور ما تصریح کرد: اکنون کشور ما به یمن و برکت این بانوی بافضیلت دارای برکات فراوانی است.
وی حیاء، عفاف و عفت را از جمله ویژگی‌های این بانو دانست و گفت: الگوگیری از حضرت معصومه (س) در تمامی عرصه‌ها می‌تواند در تغییر سبک زندگی ما موثر واقع شود.
انتهای پیام

captcha