اجرای مراسم مولودی‌خوانی مجازی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3890015
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

اجرای مراسم مولودی‌خوانی مجازی در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شب نیمه‌ شعبان مراسم مولودی‌خوانی توسط ۶ مداح از طریق فضای مجازی به صورت زنده پخش می‌شود.

پخش مراسم مولودی‌خوانی‌ جشن نیمه شعبان به صورت زنده از طریق فضای مجازیحجت‌الاسلام علی اعتمادی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برنامه‌های این اداره‌ کل برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: امسال با توجه به ممنوعیت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برنامه‌های این اعیاد متمرکز بر فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده مقرر شده است در ۸۵ مسجد سطح استان برنامه دعاخوانی و مولودی‌خوانی به طور همزمان با سایر مساجد کشور برگزار شود، افزود: در ارومیه نیز ۲۲ مسجد برای برگزاری مراسم دعاخوانی و طنین‌انداز شدن بانگ «یا مهدی ادرکنی»، «یا حجت‌ابن‌الحسن عجل علی ظهورک» تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در مسجد واقع در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سخنرانی خواهند داشت و سخنرانی وی به صورت زنده از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز پخش خواهد شد و پس از سخنرانی وی ۶ نفر از مداحان نیز اقدام به مولودی خوانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روز نیمه شعبان کاروان شادی در سطح استان به راه خواهد افتاد، عنوان کرد: در این راستا سیستم صوتی روی تعدادی از خودروها نصب خواهد شد و آنها با حرکت در سطح شهر اقدام به پخش مولودی از طریق بلندگوها و سیستم صوتی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام اعتمادی گفت: ۹۸ نفر از روحانیان مستقر سطح استان اقدام به تهیه کلیپ‌های با محتوای سخنرانی نیمه شعبان کرده و این کلیپ‌ها به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر و پخش خواهد شد و با همکاری کانون مداحان و شورای هیات‌های مذهبی کلیپ‌های مولودی‌خوانی نیز از طریق فضای مجازی پخش و اجرا خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: تعدادی از هیئت‌های مذهبی نیز به نیت سلامتی امام زمان(عج) اقدام به قربانی کردن و پخش نذری در بین نیازمندان خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha