اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان از درآمد موقوفات به مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3930252
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

اختصاص بیش از ۵ میلیارد تومان از درآمد موقوفات به مساجد آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از اختصاص ۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان از درآمد موقوفات به مساجد شهرستان‌های جنوب استان خبر داد.

اختصاص بیش از ۵ میلیاردتومان از درآمد موقوفات به مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، ۲۸ مهر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به درآمد موقوفات اظهار کرد: از سال ۹۴ به بعد ۶۹ میلیارد تومان درآمد موقوفات و بقاع اداره کل بوده و ۲۵ میلیارد تومان درآمد مربوط به موقوفات غیرمتصرفی است و به طور کلی در این مدت ۹۴ میلیارد تومان مجموع درآمد موقوفات استان است.

وی با اشاره به اینکه انجام عملیات‌های عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه از محل درآمدشان هزینه می‌شود، افزود: از سال ۹۴ به بعد سه میلیارد تومان برای انجام کارهای عمرانی امامزادگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات به مردم خدمات ارائه شده است.

وی با اشاره به افرایش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیونی درآمد موقوفات استان در یک سال گذشته تصریح کرد: امسال درآمد موقوفات استان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده و این در حالی است که بخش اعظمی از درآمد اداره‌کل اوقاف که از طریق امامزادگان و بقاع متبرکه بوده در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به هزینه‌کرد پنج میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان از محل نیات موقوفات برای مساجد اغلب شهرستان‌های جنوب استان در یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت چهار میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در سرفصل‌های مذهبی، یک میلیارد ۴۴۲ میلیون تومان در امور خیریه و ۴۴۴ میلیون تومان در امور اجتماعی هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در چهار سال گذشته برای حوزه‌های علمیه هزینه شده است و پایین بودن میزان این هزینه‌ها به دلیل تعداد کم موقوفات حوزه‌های علمیه در آذربایجان‌غربی بوده که نیاز است توجه بیشتری به این نوع وقف‌ها انجام شود.

انتهای پیام
captcha