وقایع حماسه ۲ بهمن ارومیه در سال ۵۷ برای نسل جدید تبیین شود
کد خبر: 4030163
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

وقایع حماسه ۲ بهمن ارومیه در سال ۵۷ برای نسل جدید تبیین شود

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: اکنون پس از گذشت سال‌ها از حماسه مردم ارومیه در ۲ بهمن ۱۳۵۷ نیاز است که با برگزاری برنامه‌های مختلف این روز گرامی داشته شود و حوادث و وقایع آن روز برای نسل جدید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، ۱ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه ۲۹ دی به عنوان روز مقاومت مردم عزه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این روز پس از آن نام‌گذاری شد که در سال ۲۰۰۸ رژیم صهونیستی جنگ تمام‌عیاری را علیه غزه آغاز کرد به امید آنکه در دو روز بتواند به این منطقه مسلط شود اما ایستادگی نیروهای مقاومت آنها را مجبور کرد بعد از ۲۲ روز آتش‌بس اعلام کنند.

وی با اشاره به درپیش بودن حماسه ۲ بهمن به عنوان سالگرد آغاز قیام مردم ارومیه در بهمن ۵۷ افزود: در آن زمان مرحوم شیخ حسنی امام‌جمعه فقید ارومیه نقش مهمی در رهبری مردم در قیام علیه رژیم طاغوت داشت.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: در آن روزها روحانیت نقش مهمی در هدایت و آگاهی مردم داشتند و در ارومیه نیز به مانند سایر شهرهای کشور این وظیفه خطیر برعهده علما و روحانیون بود.

وی عنوان کرد: حماسه ۲ بهمن مردم ارومیه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که برای نخستین بار مردم به صورت مسلحانه با رژیم شاه درگیر شدند و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن روز تاریخی نیاز است که با برگزاری برنامه‌های مختلف حماسه ۲ بهمن گرامی داشته شود و حوادث و وقایع آن روز به نسل جدید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین به اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر گفت: این بانوی بزرگوار الگوی وارسته‌ای برای تمام زنان عالم هستند و باید درس ایستادگی و دین‌داری را از ایشان آموخت.

 

 

انتهای پیام
captcha