ارتباط با کشورهای دنیا؛ گامی مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها
کد خبر: 4030199
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

ارتباط با کشورهای دنیا؛ گامی مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

امام‌جمعه پلدشت گفت: خنثی‌سازی تحریم دو بال دارد یکی استفاده و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و دیگری بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های کشورهای مختلف، برای خنثی‌سازی فشار تحریم‌ها باید با کشورهایی که با وجود تحریم علاقه‌مند همکاری با ما هستند ازجمله روسیه و چین روابط را توسعه دهیم.

وحید طالبی امام جمعه پلدشتبه گزارش  ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام وحید طالبی، امام‌جمعه پلدشت ۱ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: تنها راه نجات و تعالی بشر، مکتب فاطمی(س) بوده و طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک مکتب هستند.

وی با اشاره به  سفر رئیس‌جمهور به روسیه افزود: ایران و روسیه در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراک منافع راهبردی دارند.

امام‌جمعه پلدشت ادامه داد: خنثی‌سازی تحریم دو بال دارد یکی استفاده و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و دیگری بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های کشورهای مختلف، برای خنثی‌سازی فشار تحریم‌ها باید با کشورهایی که با وجود تحریم علاقه‌مند همکاری با ما هستند ازجمله روسیه و چین روابط را توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: ما با روسیه منافع و تهدیدات مشترک داریم مسائلی مثل دریای خزر، قفقاز، سوریه، عراق و خاورمیانه مسائل مشترک این دو کشور هست و تهدیداتی مثل تحریم‌های آمریکا تهدیدات مشترک ما است.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به جنگ ادراکی بر علیه دیپلماسی فعال اقتصادی ایران گفت: جنگ‌شناختی دشمن با عملیات هدفمند رسانه‌ای در صدد است تا راهبرد خنثی‌سازی تحریم را که از یک سو نگاه به درون دارد و از دیگر سو در صدد تعامل با همسایگان و دیگر کشورها است، هدف قرار دهد تا کشور بازهم معطل غرب و آمریکا بماند.

وی با اشاره به پنج دستور مهم در اصلاح نظام بانکی به‌نفع مردم تصریح کرد: سخت‌گیری بر بدحساب‌ها، تسهیل پرداخت وام به‌مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک‌شده بانک‌ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان، بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به‌نفع مردم و اجرای عدالت پنج فرمان آقای رئیسی به‌ نظام بانکی است.

امام جمعه پلدشت افزود: از دیدگاه سیاسی، این آمریکایی‌ها بودند که با ترور سردار سلیمانی قُبح ترور مقامات سایر کشورها را شکستند و یک هراس ابدی بر آنها سایه خواهد افکند.

انتهای پیام
captcha