آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 13 سال در ارومیه
کد خبر: 4077276
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 13 سال در ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با رضایت اولیای دم یک زندانی محکوم به قصاص در ارومیه پس از 13 سال از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده برگشت.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 19 مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در سال 87 پرونده کیفری در محاکم ارومیه تشکیل و پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قصاص قاتل صادر و پس از تائید در دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام کیفری ارومیه ارسال شد.

وی افزود: به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش در اصلاح ذات‌البین و با توجه به سکونت اولیای دم مقتول در سردشت، موضوع به شعبه 3 شورای حل اختلاف سردشت ارجاع و شعبه مذکور پس از تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت معتمدان، ریش‌سفیدان و روحانیون و اعضای هسته‌های جهادی بخشایش با حمایت‌های رئیس دادگستری و دادستان سردشت موفق به اخذ رضایت اولیای دم شد و قاتل پس از 13 سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

وی با تحسین کار بسیار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم گفت: حلاوت و شیرینی گذشت و بخشش برای هر دو خانواده هست و قطعا صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که همانا رضایت باری تعالی هم در مصالحه و برادری است.

انتهای پیام
captcha