فعالیت ۱۰۰۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در آذربایجان غربی
کد خبر: 4082203
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

فعالیت ۱۰۰۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در ایام محرم ۴۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه و در سطح استان یک هزار و ۴۵۵ هیئت به عزاداری پرداختند که یک هزار مورد آن‌ها از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مجوز دریافت کرده بودند.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، 9 شهریور در جلسه با تعدادی از هیئات مذهبی که در مسجد حاجی‎خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مردم ارومیه در تجمع مراسم یوم‌العباس نشان دادند که با اتحاد می‌توان به نتیجه‌های مطلوبی دست یافت.

وی افزود: در ایام محرم ۴۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه و در سطح استان یک هزار و 455 هیئت مذهبی به عزاداری پرداختند که یک هزار مورد آنها از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مجوز دریافت کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به اعزام بیش از یک هزار و 200 مبلغ و مبلغه در ایام محرم اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت عملکرد بیش از ۵۰ درصد هیئت‌های عزاداری در استان با حضور بازرسان تبلیغات اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین که در این چند سال اخیر رونق بیشتری گرفته از معجزات الهی و نشانگر قدرت و پویایی نهضت سیدالشهدا(ع) است و خداوند با این اجتماع بی‌نظیر می‌خواهد به دنیا بفهماند که در مقابل پروپاگانداهای تبلیغاتی دشمن می‌توان با خون سیدالشهدا دین و حق را زنده نگه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: برخی اندیشمندان غربی در تحلیل‌های خود بیان می‌کنند که امکان ندارد مکان کربلا 30 میلیون زائر را در خود جای دهد، اما در روایتی از امام صادق(ع) وارد شده است که اگر در کربلا مؤمنین جمع شوند خداوند بدانجا وسعت می‌بخشد و سیدالشهدا(ع) حقیقتاً این اعجاز را نشان داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهل عراق معجزات و کرامات سیدالشهدا(ع) را در زندگی خود به عیان دیده‌اند و لذا می‌بینیم تمام هستی خود را در راه گسترش پیاده‌روی اربعین هزینه می‌کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که نمی‌توانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، به رونق دادن جاماندگان اربعین همت گمارند که امسال از میدان شهدای ارومیه به سمت مزار شهدا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امامی گفت: همان‌گونه که وجود یک مومن هزاران بلا را از یک شهر دور می‌کند، برگزاری مراسم دینی نیز برکات را به یک شهر نازل و بلاها را دفع می‌کند.

وی ادامه داد: اربعین از پایه‌های مهم تمدن اسلامی و شیعی است و باید از فضای مجازی و حقیقی در جهت فرهنگ‌سازی صحیح تمدن اسلامی استفاده کنیم و لازم است با جهاد تبیین و فعالیت تأثیرگذار دشمن را از عرصه‌های مجازی دور کنیم که امروز این فضا را به میدان و عرصه جولان‌گاه خود تبدیل کرده است.

انتهای پیام
captcha