خطر آسیب جانی برای ۱۵۰ قرآن‌آموز مهد قرآن خوی + صوت و عکس
کد خبر: 4095651
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

خطر آسیب جانی برای ۱۵۰ قرآن‌آموز مهد قرآن خوی + صوت و عکس

مدیر مهد قرآن مأوا خوی با اشاره به صدمات ساختمان این مؤسسه در زلزله اخیر گفت: هیچکس از هیچ کجا و همینطور اتحادیه کشوری مؤسسات در این مورد با ما تماس نگرفته، کسی هم برای سرکشی نیامده است.

مهد قرآن خویدر ساعت ۳:۵۱ بامداد ۱۳ مهرماه 1401، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی را لرزاند. هفته بعدش نیز در روز 18 مهرماه 1401 در ساعت ۱۶ و هفت دقیقه و ۱۷ ثانیه زمین‌لرزه‌ای نیز به بزرگی 4.3 ریشتر در حوالی خوی روی داد. این دو زلزله و همچنین پس‌لرزه‌ها و پیش‌لرزه‌ها باعث شدند تا صدمات جسمی و مالی به شهروندان در این منطقه وارد شود.

مهد قرآن مأوا در شهرستان خوی خوشبختانه آسیب جانی نداشته اما ساختمان آن در این حادثه طبیعی صدمه دیده و با وجود تردد روزانه 150 قرآن‌آموز در این مؤسسه بیم آن می‌رود که صدمه جانی نیز وارد شود.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فیضی، مدیر مهد قرآن مأوا شهرستان خوی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با آسیب‌دیدگی ساختمان مهد قرآن بیان کرد: شالوده و پی ساختمان، آسیب جدی ندیده است، اما دیوارها کاملاً ترک برداشته‌ و راه پله نیز آسیب دیده است. ترک به قدری عمیق است که آن سوی دیوار دیده می‌شود و نیاز به تعمیر اساسی وجود دارد.

وی با برآورد مبلغ مورد نیاز برای تعمیر گفت: حداقل 20 الی 30 میلیون تومان برای تعمیرات نیاز است، متأسفانه با اینکه هم به فرمانداری و هم به بنیاد مسکن اعلام کرده‌ایم، هنوز کسی برای بازدید نیامده و ظاهراً هنوز ما در اولویتشان قرار نگرفته‌ایم.

فیضی با بیان اینکه تمام شهرستان و روستاهای اطراف درگیر این قضیه شده است، بیان کرد: به چند روستای اطراف آسیب زیادی وارد شده، البته بازسازی‌ها شروع شده و در حال کار هستند. در مناطق شهری آسیب جدی وارد نشد، ولی به ساختمان‌های زیادی مثل ساحتمان مهد قرآن ما آسیب وارد شده که اگر رسیدگی نشود ممکن است آسیب جانی نیز ایجاد شود.

وی ضمن بیان این گلایه که در این مدت هیچکس از اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با ما تماس نگرفته و هیچکس برای سرکشی هم نیامده است، ادامه داد: مقداری را با هزینه شخصی اصلاح کرده‌ام، ولی هنوز باقی است و قبل از آغاز فصل بارندگی باید به طور اساسی اصلاح شود.

مدیر مهد قرآن مأوا با اشاره به مشکلی که وجود دارد به شرح آن پرداخت و گفت: مشکل اصلی این است که ما شعبه‌ای از مهد قرآن کشور هستیم و وقتی که شعبه هستیم و شناسه ملی مستقل نداریم، دستگیری نمی‌کنند. نماینده بنیاد مسکن اگر هم بیاید و برآورد هزینه کند، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اینکه مؤسسه ما آسیب دیده نامه‌ای ارسال می‌کند تا وزارت ارشاد کمکی را به ما انجام دهد. آن‌ها هم اگر کمکی انجام دهند، مبلغ را به دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن در تهران واریز می‌کنند تا بعد آن‌ها برای ما واریز کنند، یک پروسه طولانی‌مدت است، از طرفی به فصل سرما و بارندگی نزدیک می‌شویم و با مشکل مواجه هستیم و باید این تعمیرات را سریع انجام دهیم تا آسیب‌ها جدی‌تر نشود.

یادآور می‌شود، مؤسسه مهد قرآن مأوا به نشانی خوی، خیابان جانبازان، ابتدای خیابان شهید رزم‌جو واقع شده است.

کد
انتهای پیام
captcha