گله‌مندی امام‌جمعه سلماس از کمبود خانه عالم
کد خبر: 4101950
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

گله‌مندی امام‌جمعه سلماس از کمبود خانه عالم

امام‌جمعه سلماس با گلایه از کمبود خانه عالم در سلماس گفت: در شهرستان سلماس روستاهایی وجود دارند که با وجود داشتن بالای ده‌هزار نفر جمعیت فاقد خانه عالم هستند و حتی شهر کهنه شهر با وجود جمعیت زیاد خانه عالم آن نیمه‌کاره رها شده است.

ابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی، امام‌جمعه سلماس ۲ آذر در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق آیات قرآن هرکس یک انسان را هدایت کند گویا همه انسان‌ها را زنده کرده است‌.

وی با اشاره به این‌که با توجه به هجمه‌های مالی، انسانی و رسانه‌ای دشمن برای جدا کردن امت‌ها از اسلام، ارزش تبلیغ بیش از گذشته نمود پیدا می‌کند، افزود: تلاش همه‌جانبه دشمن ایجاب می‌کند شبانه‌روز برای زنده نگه داشتن پرچم اسلام و انقلاب تلاش کنیم و کسی که وارد عرصه تبلیغات دینی می‌شود حقیقتا کار جهادی می‌کند.

امام‌جمعه سلماس با گلایه از کمبود خانه عالم در شهرستان سلماس تصریح کرد: در شهرستان سلماس روستاهایی وجود دارند که با وجود داشتن بالای ده‌هزار نفر جمعیت فاقد خانه عالم هستند و حتی شهر کهنه شهر با وجود جمعیت زیاد خانه عالم آن نیمه‌کاره رها شده است.

وی افزود: به‌خاطر اهمال کاری مسئولان خانه عالم کهنه شهر که باید سه سال قبل تکمیل و در اختیار روحانی این شهر قرار می‌گرفت نیمه‌کاره رها شده و اموال آن توسط اشرار به سرقت برده شده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه با تجلیل از حجت‌الاسلام اسماعیلی رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: با تمام وجود در عصر حملات دشمن، از رئیس جدید تبلیغات اسلامی سلماس حمایت خواهیم کرد تا به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنیم.

بهترین محل برای سالم‌سازی بنیه‌های دینی جوانان وجود هیئات مذهبی است

در ادامه این جلسه فرماندار سلماس نیز با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یکی از میراث‌های ماندگار امام امت به عنوان شجره طیبه است و یاد شهدای بسیج را گرامی می‌داریم و برای کسانی که در عرصه خدمت تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت داریم.

کاظم غنی‌زاده افزود: ایادی استکبار در قالب گروه‌های تروریستی دست به جنایتی می‌زنند که از اوصاف انسانی به دور است و بصیرت مردم دسیسه‌های استکبار را کم‌رنگ و نابود خواهد کرد.

وی با بیان این‌که خون شهدای امنیت موجب اقتدار جمهوری اسلامی خواهد شد، گفت: در شهرستان سلماس نواقصی در زیرساخت‌های تبلیغی وجود دارد و تامین محل زندگی علمای دین به عنوان مروجین دین و قرآن از جمله آن‌هاست و وضعیت خانه‌های عالم در شهرستان اصلا رضایت‌بخش نیست باید برای تامین اعتبار آن تلاش کنیم که در این رابطه استاندار قول مساعد دادند و ما پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی یکی از مبانی تقویت تبلیغ دینی و قرآنی است و بهترین محل برای سالم‌سازی و تقویت بنیه‌های دینی جوانان وجود هیئات مذهبی است که متولی آن تبلیغات اسلامی بوده و شهرستان سلماس در این حوزه بسیار پررنگ است و متاسفانه کرونا کمی فعالیت‌های این هیئت‌ها را کم‌رنگ کرد.

غنی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های جهادی و اجتماعی هیئات مذهبی در ایام کرونا، گفت: متاسفانه با شیوع کرونا مجموعه‌های دارالقرآن به شدت با آسیب مواجه شدند و امید است در روزها و ماه‌های آتی شاهد رونق بیش از گذشته فعالیت‌های قرآنی با حمایت مسئولان ذی‌ربط باشیم.

تبلیغ دینی باید بُعد عقلانی جامعه را تقویت کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ دین یکی از مهم‌ترین شئونات انبیای الهی بود و امروز این وظیفه بر گُرده روحانیت گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام منصور امامی با بیان این‌که به صورت متوسط در هر ساعت شبکه‌های ماهواره‌ای ۱۴۵ ساعت علیه انقلاب اسلامی برنامه تولید می‌کنند، گفت: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از همه امکانات خود استفاده می کند و در این راستا با استفاده از امپراطوری دروغ به جنگ ترکیبی با بهره‌گیری بیش از ۱۰۰ شیوه روی آورده است.

وی افزود: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد هر گونه علیه دشمن اقدام کنیم و این دست ما را بسته است و مخالفان ما هم به خوبی این را می‌دانند و دشمن در جنگ خود مستقیما غریزه را مورد هدف قرار می‌دهد در حالی که در تبلیغ دینی باید بُعد عقلانی جامعه را تقویت کند و این نیز زمان‌بر است چرا که غریزه به خودی خود انسان را به پرتگاه می‌کشد و معاندین نیز به این غریزه قدرت می‌دهند.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: مجموعه‌های تبلیغی به لحاظ ریل‌گذاری و بودجه بسیار ضعیف هستند و با این وجود کارهایی که این مجموعه‌ها انجام داده‌اند خیره کننده بود.

وی گفت: تبلیغات اسلامی خود را محدود در چهارچوب بودجه‌های مصوب نمی‌داند و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند، اما برای مقابله با جنگ جهانی رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن باید ابزار مورد نیاز آن تامین شود و دشمن در جنگ فرهنگی اذهان را مورد هدف قرار می‌دهد و کسانی که در این راه شهید می شوند، نامی از آن‌ها برده نمی‌شود و ما در این عرصه تلفات فوق‌العاده داده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هزینه‌ای که هیئتی‌ها و ارزشی‌ها در مبارزه با دشمن می‌پردازند قابل سنجش نیست و هیچ‌کس هم بدان نمی‌پردازد و البته لازمه کار فرهنگی نیز اخلاص است.

وی بیان کرد: مهم ترین اسلحه انقلاب اسلامی تفکر آن است و غرب این را به درستی می‌داند و تنها چیزی که غرب نمی‌تواند نابود کند تفکر انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن و روایت است، می باشد و بارها رهبر انقلاب بر  این مسئله تاکید کرده‌اند و تبلیغات اسلامی به عنوان مهم‌ترین پایگاه نشر معارف الهی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد و دست همه فعالان تبلیغی و فرهنگی را می‌بوسد.

حجت‌الاسلام مهدی عیوض‌بیگی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلماس منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام میلاد اسماعیلی تجلیل شد.

 

انتهای پیام
captcha