ویژه برنامه «آه خوانی» در موکب فرهنگی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 4166886
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

ویژه برنامه «آه خوانی» در موکب فرهنگی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد

ویژه برنامه «آه‌خوانی» در ر موکب فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی مرز تمرچین پیرانشهر به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد.

ویژه برنامه «آه خوانی» در موکب فرهنگی تمرچینبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به مناسبت اربعین حسینی،  13 شهریور، ویژه برنامه «آه خوانی» با محوریت کتاب «آه: بازخوانی مقتل امام حسین(ع) » اثر یاسین حجازی با حضور حسین شرفخانلو، نویسنده و معاون شهردار خوی، سمیه رحمان‌پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها، هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوی، زائران و دوستداران اهل بیت(ع) در کتابخانه حسینی مرز تمرچین پیرانشهر برگزار شد.

هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوی در این برنامه اظهار کرد: سلسله نشست‌های «آه خوانی» از عاشورای حسینی با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی خوی، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان خوی، رسانه سیزین تی وی و مؤسسه خیال با هدف معرفت‌افزایی در خصوص شخصیت امام حسین(ع) و واقعه کربلا در خوی برگزار شده و نشست امروز، به مناسبت اربعین حسینی، در موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

حسین شرفخانلو، نویسنده و معاون شهردار خوی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کربلا، توضیحاتی پیرامون کتاب «آه» ارائه داد و گفت: کتاب «آه: بازخوانی مقتل امام حسین(ع)»، نسخه بازنویسی شده کتاب «نفس‌المهموم» اثر شیخ عباس قمی است که پانزده سال قبل، توسط یاسین حجازی، بازنویسی و روان‌نویسی شده است.

وی تصریح کرد: «نفس‌المهموم» به معنی نفس غمناک بوده و یاسین حجازی عنوان «آه» را برای اثر خود با اقتباس از نام اصلی کتاب، انتخاب کرده است.

شرفخانلو ادامه داد: این اثر، شاملِ وقایع و تاریخ از مدینه تا مدینه هست؛ یعنی سیر تطوری وقایع پس از بیعت مردم با یزید تا بازگشت خاندان حضرت بدون ایشان به مدینه  به صورت خلاصه و چکیده است و به عنوان دستنامه‌ای برای زائران در سفر زیارتی به شمار می‌رود. 

انتهای پیام
captcha