عضویت 100 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان غربی
کد خبر: 4073181
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

عضویت 100 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان غربی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند و ۲۰ هزار نفر تاکنون اقدام به تمدید بیمه خود نکرده‌اند.

سیروس محمودیان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیروس محمودیان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی ۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه صندوق بازنشستگی دارد که صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از آنها محسوب شده و از سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی شده است.

وی افزود: افراد عضو این صندوق از خدماتی مانند دریافت مستمری در زمان فوت برای بازماندگان، مستمری سالمندی و مستمری از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: پرداخت دوبرابری حق بیمه به صورت سالیانه برای هر فرد بیمه شده توسط دولت، حق بیمه مناسب و اقتصادی و قابلیت انتقال سوابق بیمه به سایر صندوق‌های بیمه‌ای از جمله مزایای عضویت در این صندوق هستند.

وی عنوان کرد: مردان و زنان با داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال در صورت قرار گرفتن در گروه‌های کشاورزی، روستاییان، عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنات مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی و سایر گروه‌های جامعه هدف به عضویت صندوق دربیایند.

محمودیان گفت: سهمیه استان در سال جاری ۶۲ هزار نفر است که از عموم مردم درخواست می‌شود برای استفاده از مزایای این صندوق با حضور در ۱۵ کارگزاری سطح استان در این صندوق ثبت نام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه کرامت در استان تصریح کرد: تاکنون ستاد قرارگاه کرامت در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ راه‌اندازی شده است و به زودی در سایر شهرستان‌ها نیز این ستاد تشکیل می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند و ۲۰ هزار نفر تاکنون اقدام به تمدید بیمه خود نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha