حوادث امسال مکه برنامه‌ریزی شده بود/ ضرورت تشکیل ائتلاف شیعه و سنی برای اداره امور حج
کد خبر: 3386830
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
رئیس جمعیت دینی مسجد امام حسین(ع) باکو :

حوادث امسال مکه برنامه‌ریزی شده بود/ ضرورت تشکیل ائتلاف شیعه و سنی برای اداره امور حج

شعب خارجی: رئیس جمعیت دینی مسجد امام حسین(ع) باکو گفت: سقوط جرثقیل در مکه و حادثه منا در موسم حج امسال اتفاقی نبود؛ بلکه از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از آران نیوز، حاج عبدول، رئیس جمعیت دینی مسجد امام حسین(ع) باکو که در مراسم حج امسال شرکت کرده بود در گفت‌وگو با روزنامه «هفته ایچی» باکو به بیان دیدگاه‌های خود درباره سقوط جرثقیل و حادثه فجیع منا در مراسم مناسک حج پرداخت.

وی با بیان اینکه حادثه سقوط جرثقیل بر روی مسجد‌الحرام یک حادثه اتفاقی نبود، گفت: این یک حادثه از قبل طراحی شده بود؛ چراکه پایه‌های جرثقیل از جنس خاک نبوده، بلکه از گرانیت محکم‌تر و مانند آهن سختی و استحکام داشت.

رئیس جمعیت «توبه» باکو با اشاره به علت حادثه منا، اظهار کرد: در این حادثه حرکت زائران به‌صورت درست اداره نشد؛ در حالی که باید مسیر ورود و خروج زائران از جمرات جدا می‌شد.

وی با بیان اینکه وقوع حادثه منا نیز یک کار از پیش تعیین شده بود، ادامه داد: با توجه به نوع معماری و ساختمان‌های مسیر رمی جمرات، به وجود آمدن چنین ازدحامی در آنجا غیر ممکن بود.

رئیس جمعیت دینی مسجد امام حسین(ع) باکو گفت: برای جلوگیری از وقوع این‌گونه حوادث باید مکه و مدینه جداگانه اداره شوند و برای اداره امور حج باید یک دولت مستقل دینی بر اساس ائتلاف اهل سنت و شیعه تشکیل شود که این کار می‌تواند موجب وحدت جهان اسلام شود، همان‌گونه که در سال 1924 میلادی یک چنین دولتی با عنوان «امارت حجاز» تشکیل و توسط شریف حسین اداره می‌شد.

مطالب مرتبط
captcha