عربستان می‌تواند از ایران در برگزاری امور حج کمک بگیرد
کد خبر: 3384016
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کارشناس دینی قرقیزستان پیشنهاد داد:

عربستان می‌تواند از ایران در برگزاری امور حج کمک بگیرد

شعب خارجی: قنات‌بیک میرزا حلیم‌اف، حادثه منا را برای جهان اسلام وضعیت ناخوشایندی عنوان کرد و گفت: لازم است عربستان از کمک کشورهایی مثل ترکیه و ایران که آمادگی دارند در برگزاری حج مشارکت کنند، بهره‌مند شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، قنات‌بیک میرزا حلیم‌اف، کارشناس دینی قرقیزستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «سیاست» این کشور، گفت: هر سال مهیا کردن تمام شرایط لازم برای میلیون‌ها نفر آن هم در یک زمان، بسیار کار سختی به نظر می‌رسد؛ هماهنگی مسائل مربوط به حج از لحظه ورود حجاج به خاک عربستان سعودی تا برگشت آنان به کشورشان از جمله امنیت، تغذیه، اسکان، زیارت از اماکن مقدس مانند کعبه، مزدلفه، عرفات و مدینه، همگی بر عهده مقامات عربستان سعودی است و به همین دلیل در حج امسال کاستی‌ها و نواقص زیادی دیده شد.

این کارشناس دینی قرقیزی گفت: لازم است عربستان از کمک کشورهایی مثل ترکیه و ایران که آمادگی دارند در برگزاری حج مشارکت کنند، بهره‌مند شود. اما عربستان ممکن است از آن صرف نظر کند چراکه این دولت که خود را امین و حافظ  حرمین شریفین در جهان اسلام می‌داند و تلاش می‌کند در حوزه ژئوپلیتیک به سروری و رهبری در دنیای اسلام برسد.

مطالب مرتبط
captcha