بازتاب پیام رهبر معظم انقلاب درباره حادثه منا در روزنامه‌های سیرالئون
کد خبر: 3379558
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

بازتاب پیام رهبر معظم انقلاب درباره حادثه منا در روزنامه‌های سیرالئون

شعب خارجی: روزنامه‌های سیرالئون در گزارش‌هایی درباره حادثه منا به پیام رهبر معظم انقلاب درباره این حادثه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سیرالئون، روزنامه‌های سیرالئون در گزارش‌هایی به حادثه تلخ منا که مصدومیت و کشته شدن چندین هزار تن از زائران خانه خدا را در پی داشت، پرداختند.

روزنامه تورچ لایت

تعداد زیادی از انسان‌ها در حادثه منا در مکه مکرمه در روز پنج‌شنبه، دوم مهرماه جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی مجروح و مفقود شدند، پس از انتشار آمار کشته‌شدگان، مصدومان و مفقودان حادثه که بیشتر از زائران ایرانی بودند، حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دیگر مسئولان این کشور، مسئولیت این تراژدی غمناک را به عهده مسئولان عربستان سعودی دانسته و اظهار کردند که رژیم آل سعود باید مسئولیت این حادثه دردناک را در قبال تمامی مسلمانان جهان به عهده بگیرد.

روز‌نامه ستالایس نیوز

حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دیگر مسئولان این کشور از عربستان سعودی خواستند که در مقابل جهانیان، مسئولیت دردناک کشته شدن حجاج در منا را به عهده بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک در ارتباط با حادثه تأسف‌بار منا گفته است که باید تحقیقات لازم جهت روشن شدن عوامل این حادثه دردناک انجام شود.

نیجریه با انتقاد از مسئولان سعودی، سخن نابه جای آنان و نسبت دادن این حادثه مرگ‌بار را به بی‌نظمی و عدم رعایت حجاج آفریقایی به ویژه حجاج نیجریه را رد کرده و این عمل منفور رژیم آل سعود را محکوم کرد.

روزنامه نیوزواچ

این روزنامه در گزارشی درباره تراژدی غمناک منا در مناسک حج امسال، نحوه مدیریت و اداره امور حج دولت عربستان را زیر سؤال برد.

مطالب مرتبط
captcha