وزیر اقتصاد پاکستان افشای حقایق حادثه منا را خواستار شد
کد خبر: 3382138
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

وزیر اقتصاد پاکستان افشای حقایق حادثه منا را خواستار شد

شعب خارجی: محمد اسحاق‌دار ضمن ابراز تأسف از حادثه منا، گفت: این حادثه یک مسئله بین‌المللی است و باید به‌طور جدی به آن رسیدگی و حقایق آن افشا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از نمایندگی فرهنگی ایران در پیشاور پاکستان، محمد اسحاق دار، وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان دیروز، 13 مهرماه طی یک کنفرانس خبری در محل این وزارتخانه ضمن ابراز تأسف از حادثه منا، گفت: حادثه منا یک مسئله بین‌المللی است و باید به‌طور جدی به آن رسیدگی و حقایق آن افشا شود.

وی بیان کرد: قلوب مؤمنان از آل سعود و این فاجعه گرفته است؛ اول حادثه سقوط جرثقیل در حرم مکی رخ داد که موجب شهادت حجاج مسلمان از پاکستان و سایر کشورها شد و سپس فاجعه غم‌بار منا که مصدومیت و کشته‌شدن تعداد بی‌شماری از حجاج را به دنبال داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان با اشاره به اینکه چندین هزار از حجاج در این حادثه جان باختند، افزود: در اطلاعات و اخباری که درباره علت وقوع حادثه منتشر شد، دولت عربستان حجاج را مقصر دانست و آنان را به بی‌نظمی متهم کرد و عامل حادثه دانست؛ این در حالی است که به این امر باید رسیدگی و علت واقعی حادثه مشخص شود.

همچنین سیدخورشید شاه، رهبر اپوزیسیون در پارلمان و عضو ارشد حزب مردم پاکستان گفت: عربستان سعودی باید واقعیت‌های حادثه منا را به‌زودی افشا کند. این موضوع هر مقدار به تعویق بیفتد، نگرانی ملت‌های مسلمان نیز به همان مقدار افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط
captcha