مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا در مالزی برگزار شد +عکس
کد خبر: 3383535
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا در مالزی برگزار شد +عکس

شعب خارجی: مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه منا با حضور قاریان بین‌المللی مالزی در رایزنی فرهنگی ایران در کوآلالامپور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، این مراسم روز پنج‌شنبه، 16 مهرماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و با همکاری رایزنی علمی ایران در منطقه شرق آسیا ، مجتمع‌های آموزشی دخترانه و پسرانه امام خمینی(ره) کوالالامپور و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه انورهاسین، استاد دانشکده مطالعات قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی(یوسیم) و از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، ترمذی حاجی‌علی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال گذشته، وان عین‌الدین حلمی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی مالزی در سال جاری و رقیب شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و صالح رفیعی، قاری ایرانی، آیاتی از قرآن کریم را قرائت و به روح شهدای منا هدیه کردند.

در ادامه برنامه انورهاسین، استاد دانشکده مطالعات قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی با بیان اینکه همیشه از قرائت قرآن قاریان ایرانی دچار هیجان می‌شوم، قاریان کشور ایران را جزو بهترین قاریان جهان از لحاظ  قرائت عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحال هستم که هر سال میزبان قاریان ایرانی در مسابقات قرآن کشورمان هستیم.

وی  در ادامه سخنانش گفت: امسال نیز محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری برتر ایران با قوت بسیار توانست نفر اول مسابقات مالزی شود. بعد از شنیدن خبر درگذشت وی و تراژدی منا بسیار شوکه و ناراحت شدم که قاری خوبی همچون این عزیز را ازدست دادیم.

علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز در ادامه این مراسم شهادت حجاج بیت‌الله الحرام را در فاجعه منا تسلیت گفت.

درپایان این برنامه حاضران با اقامه نماز جماعت، قرائت دعای کمیل و ذکر فاتحه، یاد و خاطره همه درگذشتگان حادثه منا را گرامی داشتند.

مطالب مرتبط
captcha