امضای دفتر یادبود قربانیان فاجعه منا در تاجیکستان
کد خبر: 3382485
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

امضای دفتر یادبود قربانیان فاجعه منا در تاجیکستان

شعب خارجی: دفتر یادبود قربانیان فاجعه منا طی مراسمی در سفارت ایران در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در تاجیکستان، به مناسبت بزرگداشت یاد قربانیان فاجعه منا در عربستان، مراسم امضای دفتر تعبیه‌شده در سفارت ایران در دوشنبه برگزار شد.

در این مراسم که در روز دوشنبه، 13 مهرماه، برگزار شد، سراج‌الدین اصل‌اف، وزیر امور خارجه تاجیکستان و تعدادی از سفرای مقیم و نمایندگان نهادهای بین‌‏المللی با حضور در سفارت و امضای دفتر یابود، وقوع این حادثه و درگذشت تعداد کثیری از حجاج کشورهای اسلامی از جمله ایران را به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند.

سفرای روسیه، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان از جمله سفرای حضور یافته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بودند.

ابراهیم خدایار، رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان نیز با امضای این دفتر یادبود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته، اظهار امیدواری کرد ملت‏‌های مسلمان و سازمان همکاری اسلامی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث غم‌‏انگیزی در سال‏‌های آینده چاره‌‏جویی کنند.

گفتنی استT پس از وقوع این حادثه، رایزنی فرهنگی با همکاری سفارت ایران در تاجیکستان با درج پیام امام خامنه‏‌ای، رهبر معظم انقلاب (دام عزه) در تارنمای رایزنی و سفارت، دوم مهرماه همزمان با هفتۀ دفاع مقدس با برگزاری مراسم یادبود در مسجد سفارت یاد قربانیان این فاجعه هولناک را گرامی داشت.

مطالب مرتبط
captcha