مراسم بزرگداشت شهدای منا در آلمان و کشورهای مجاور برگزار شد
کد خبر: 3384439
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

مراسم بزرگداشت شهدای منا در آلمان و کشورهای مجاور برگزار شد

شعب خارجی: به درخواست رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه، مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا در مراکز اسلامی شهرهای مختلف آلمان و کشورهای مجاور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، مراکز اسلامی شهرهای مختلف آلمان از جمله هامبورگ، برلین، فرانکفورت، مونیخ، بوخوم و نیز شهرهای لاهه در هلند و بروکسل در بلژیکT به درخواست آیت‌الله رمضانی، رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه، مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا را برگزار کردند.

مرکز اسلامی هامبورگ نیز به همین مناسبت مراسمی را با حضور جمع کثیری از مسلمانان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی از ملیت‌های مختلف آلمانی، ایرانی، ترکی، افغانی، پاکستانی، لبنانی و عراقی برگزار کرد.

رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه در این مراسم ضمن تسلیت و ابراز تأسف از حادثه دلخراش منا، گفت: اگرچه قربانیان این فاجعه بزرگ در بهترین زمان و مکان از دنیا رفته‌اند و به لقاء‌الله رسیده‌اند اما سؤال اصلی این است که چرا باید حجاج بیت‌الله الحرام به این وضع فجیع قربانی بی‌کفایتی و سوء تدبیر مسئولان سعودی شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه بیش از 40 کشور اسلامی در این واقعه جانگداز هموطنان خود را از دست داده‌اند؛ برخی از کشورها 10 نفر، برخی 20 نفر، برخی 50 نفر و برخی صدها قربانی داده‌اند و البته هنوز برخی از حجاج مفقود‌الاثر هستند.

پورازغدی با اشاره به بایکوت خبری و سانسور اطلاعت مربوط به حادثه منا، بیان کرد: مقامات سعودی یک بار آمار جان‌باختگان را تا چهار هزار نفر اعلام کردند ولی بعد حرف خود را پس گرفتند.

مطالب مرتبط
captcha